Sposób na szkolną lekturę 07.06.2023.
W bieżącym roku szkolnym klasy 5b i 5e oraz klasy 7a i 7b brały udział w innowacji pedagogicznej z języka polskiego „Sposób na szkolną lekturę”. W oparciu o znajomość treści tekstów obowiązkowych, pracując samodzielnie lub w grupie, uczniowie tworzyli niezwykle ciekawe i oryginalne prace literacko – plastyczne.
Pokazali, że potrafią być bardzo kreatywni, mają ogrom pomysłów i… znają szkolne lektury! Gratuluję moim uczniom, podziwiam ich pracę i zapał. Kochani, jestem z Was naprawdę dumna! Życzę Wam nie tylko udanych wakacji, ale także jeszcze większego zaangażowania w działania podejmowane na lekcjach polskiego w przyszłym roku szkolnym.
Katarzyna Mączyńska
Klasy 5 wykonały:
- makietę pałacu Posejdona,
- specjalne wydanie gazety poświęcone przygodom Stasia i Nel („W pustyni i w puszczy” H. Sienkiewicz),
- lapbook na temat lektury F. Molnara „Chłopcy z Placu Broni”.
Klasy 7 stworzyły:
- lekturę w pudełku – St. Żeromski „Syzyfowe prace”,
- lapbook na temat „Opowieści wigilijnej” C. Dickensa,
- prace do wyboru – dla chętnych - dotyczące komedii A. Fredry „Zemsta” (np.: plakat, mapa myśli, gra planszowa, karykatura bohatera, film na podstawie fragmentu lektury),
- dla chętnych: prezentacje multimedialne dotyczące bohaterów powieści „Quo vadis”
H. Sienkiewicza.