Gazetka listopad 2012 - czytaj o konsolach do gier i głosuj w sondzie
Gazetka wrzesień-październik 2013
Asy z trzeciej klasy piszą opowiadania:
Myśli Małej Karolinki, Przygody Wielkiego Gębacza, Wielka Miłość Psów, Waleczny Elfin I,
Opowieść o karatece, O psie, który był piłkarzem, Wędrówka i Mała Historia Geparda,
Nauka Jazdy Konnej i Wielka Miłość Tiny
Gazetka wakacyjna Gazetka wakacyjna cd
Gazetka wrzesień-październik 2014
Z najlepszymi życzeniami dla Pań
Recenzje gier:
Osiągnięcia:
Rok szkolny 2022/2023:
Rok szkolny 2021/2022:
Rok szkolny 2020/2021:
Rok szkolny 2019/2020:
Rok szkolny 2018/2019:
Rok szkolny 2017/2018:
Rok szkolny 2016/2017:
Rok szkolny 2015/2016:
Rok szkolny 2014/2015:
Rok szkolny 2013/2014:
Rok szkolny 2012/2013:
DYREKTOR SZKOŁY
|
WICEDYREKTOR
|
WICEDYREKTOR
|
WICEDYREKTOR
|
WICEDYREKTOR |
WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE |
Marta Gidzińska, Daria Dubińska |
EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA |
Klasy II Katarzyna Kaczorowska Mariola Kaczorowska Joanna Sadkowska Zofia Klimkowska Bożena Ciesielska Agnieszka Rydzewska Elżbieta Szwed |
Klasy III Jolanta Dybowska Jolanta Mróz Anna Kostera Sylwia Ścibisz Małgorzata Wrzesińska Dorota Gidzińska Anna Korczak-Noga Anna Wysocka |
Klasy I Małgorzata Błaszczuk Violetta Cywińska-Pietraczyk Joanna Kurczyńska Małgorzata Pawelec Jolanta Kluczek Marta Muranowicz Magdalena Niebrzydowska |
Oddział przygotowawczy Małgorzata Nadolska |
||
Język obcy nowożytny Sylwia Dubielecka Dagmara Prokurat |
Religia Barbara Popiel Vanda Dolhanska |
Wychowanie fizyczne Zbigniew Horosz Sebastian Rybak |
KLASY IV-VIII
Język niemiecki Joanna Bocian Agnieszka Kuryksza
Język rosyjski Agnieszka Janowska
Maria Linert
Edukacja dla bezpieczeństwa Maria Linert |
Historia Mariola Wiewiór Dariusz Murawski Małgorzata Sobieska Jolanta Zawadzka Robert Kwapisz
Wiedza o społeczeństwie Robert Kwapisz Dariusz Murawski
|
Religia Krystyna Chmiel Mariusz Jabłoński Jacek Robak Mateusz Giszczak |
INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE
Poradnia Psych.– Pedag. Gomulińskiego 2 Pruszków |
psycholog Emilia Parys |
poniedziałek dzień terenowy wtorek 8:00-12:00 środa 14:00 - 18:00 czwartek 8:00-12:00 piątek 14:00-18:00 tel. 758 68 29, prosimy dzwonić tylko w pierwszej godzinie pracy |
Ognisko Wychowawcze w Jaworowej ul. Warszawska 95
|
dyrektor Wojciech Kucewicz |
tel. 797 44 18 |
Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej ul. Unii Europejskiej 3 Raszyn
|
tel. 701 79 40 720 32 50 |
|
Pełnomocnik Wójta ds. Uzależnień ul. Warszawska 95 Raszyn - Jaworowa
|
tel. 720 12 55 |
|
Stowarzyszenie OPTA Warszawa ul. Marszałkowska Komitet Ochrony Praw Dziecka Warszawa ul. Hoża 27 A lok.5 |
sekretariat czynny |
tel/fax 622 5252 tel. 424 09 89 tel. 626 94 19 |
ADMINISTRACJA
kierownik Marek Bilski pok. 24 |
SEKRETARIAT
Barbara Włodarczyk, Aneta Maciejowska
czynny jest od pn. do pt. w godz. 7.30 – 15.30
OBSŁUGA SZATNI
klasy 0 – 3 |
Alicja Siek, Anna Popis |
klasy 4 - 8 |
Anna Pluta, Edyta Bolek |
Dyrektor Szkoły Podstawowej w Raszynie na podstawie §5.1. i 2.Rozporządzenia MEN z dnia 5 października 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego, ustala dodatkowe dni wolne
- 2 listopada 2015 (poniedziałek)
- 4 i 5 stycznia 2016 (poniedziałek i wtorek)
- 5 kwietnia 2016 (wtorek) - sprawdzian kl. VI
- 2 maja 2016 (poniedziałek)
- 27 maja 2016 (piątek po Bożym Ciele)
Dni wolne od zajęć dydaktycznych na podstawie U.s.o: 14.10.2015 (Dzień KEN)
oraz 19.04.2016 (Święto Szkoły)
Informuję, że szkoła w wyżej wymienionych dniach pełni, na wniosek rodzica, dyżur opiekuńczy.
Andrzej Niedbała
Dyrektor Szkoły
DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA
(poradnik dla rodziców)
Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej powinno wykazywać się następującymi umiejętnościami i sprawnościami wynikającymi
z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.
W zakresie umiejętności społecznych:
1) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują; grzecznie zwraca się do innych;
2) przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać i rywalizować
w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;
3) w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań;
4) wie, że nie należy chwalić się bogactwem i dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać i szykanować innych;
5) umie się przedstawić: podaje swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania, wymienia swych bliskich i wie, czym się zajmują;
W zakresie sprawności manualnych:
1) umie poprawnie umyć i wytrzeć się, a także myć zęby;
2) właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie;
3) w przyjęty sposób korzysta z toalety;
4) samodzielnie ubiera i rozbiera się, dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież;
5) utrzymuje porządek tam, gdzie przebywa: nie śmieci, nie bałagani w domu, na podwórku, w przedszkolu itd.
> W zakresie rozwoju mowy:
1) zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;
2) mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;
3) uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach;
4) w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach; słucha i stara się zrozumieć innych, gdy opowiadają o tym, czego pragną i do czego dążą.
W zakresie umiejętności intelektualnych:
1) przewiduje, na miarę swych możliwości, jakie będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach (wnioskowanie o wprowadzanych i obserwowanych zmianach);
2) grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikacja) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne;
3) stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć.
W zakresie wychowania zdrowotnego i sprawności fizycznej:
1) dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia, np. nie upiera się przy nadmiernym jedzeniu słodyczy, chipsów;
2) dostrzega związek pomiędzy chorobą, a leczeniem: poddaje się leczeniu, wie, że zastrzyki są konieczne;
3) jest sprawne fizycznie lub jest sprawne na swoje możliwości, jeżeli jest dzieckiem zaburzeniami ruchowymi;
4) jest na tyle zahartowane, aby uczestniczyć w zajęciach, zabawach i grach w ogrodzie, parku, na boisku.
W zakresie dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych:
1) wie, jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc, umie o nią poprosić;
2) orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu;
3) zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unika ich;
4) wie, że nie można samemu zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych (np. środków czystości) niezgodnie z ich przeznaczeniem;
5) próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu, w domu i w ogrodzie; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie.
> W zakresie wychowania przez sztukę:
1) wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie, przedstawieniu
w przedszkolu, w teatrze, w kinie;
2) odgrywa role w zabawach parateatralnych posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem oraz umie posługiwać się rekwizytami (np. maski i czapki).
3) śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe;
4) dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego, wyraża je pląsając lub tańcząc;
5) tworzy muzykę korzystając z instrumentów perkusyjnych (oraz innych przedmiotów), a także improwizuje ją ruchem;
6) w skupieniu słucha muzyki, także poważnej.
W zakresie umiejętności technicznych:
1) wznosi konstrukcje z klocków i tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów (np. przyrodniczych), ma poczucie sprawstwa („potrafię to zrobić”) i odczuwa radość z wykonanej pracy;
2) używa sensownie prostych narzędzi podczas majsterkowania;
3) interesuje się urządzeniami technicznymi (np. w gospodarstwie domowym), próbuje rozumieć, jak one działają i zachowuje ostrożność przy korzystaniu z nich.
W zakresie wiadomości i umiejętności przyrodniczych:
1) wymienia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie;
2) wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm)
i wzrostu roślin (światło, temperatura, wilgotność);
3) potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może im pomóc i je chronić.
4) rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla pór roku; podejmuje rozsądne decyzje, aby nie narażać się na niebezpieczeństwo, np. nie stoi pod drzewem w czasie burzy, nie zdejmuje czapki
w mroźną pogodę;
5) wie, o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę w radiu i w telewizji, np. będzie padał deszcz, śnieg, wiał wiatr; stosuje się do podawanych informacji na miarę swych możliwości.
W zakresie umiejętności matematycznych:
1) liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego;
2) wyznacza wynik dodawania i odejmowania pomagając sobie liczeniem na palcach lub na innych zbiorach zastępczych;
3) ustala równoliczność dwóch zbiorów, a także posługuje się liczebnikami porządkowymi;
4) rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby,
a także w odniesieniu do innych obiektów;
5) wie na czym polega pomiar długości i zna proste sposoby mierzenia: krokami, stopa za stopą;
W zakresie umiejętności czytania i pisania:
1) potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru, rozumie sens poleceń typu: narysuj kółeczko
w lewym górnym rogu kartki, rysuj szlaczek, zaczynając od lewej strony kartki;
2) potrafi uważnie patrzeć (organizuje pole spostrzeżeniowe), aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach;
3) ma sprawność rąk oraz współpracę ręki i oka, która jest potrzebna do rysowania, wycinania;
4) interesuje się czytaniem i pisaniem oraz jest gotowe do nauki czytania i pisania;
5) słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami;
6) układa krótkie zdania, dzieli je na wyrazy, wyrazy na sylaby oraz wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej;
7) rozumie sens informacji podanych w formie uproszczonych rysunków oraz innych symboli, a także odczytuje krótkie podpisy pod obrazkami, napisy na szyldach.
W zakresie wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego:
1) wymienia imiona i nazwiska bliskich, wie gdzie pracują, czym się zajmują;
2) zna nazwę miejscowości, w której mieszka, zna ważniejsze instytucje i orientuje się w rolach społecznych pełnionych przez ważne osoby, np. policjant, strażak;
3) wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a stolicą Polski jest Warszawa;
4) nazywa godło i flagę państwową, zna polski hymn i wie, że Polska należy do Unii Europejskiej;
5) wie, że są osoby innych narodowości, różniące się np. wyglądem, a mimo to wszyscy mają te same prawa
i mają zgodnie żyć na świecie.
REGULAMIN SKATEPARKU
Załącznik Nr 2
do Uchwały Nr XXII/425/08
z dnia 27 czerwca 2008r
REGULAMIN UŻYTKOWANIA SKATEPARKU
Skatepark jest obiektem ogólnodostępnym
1. Zarzadcą terenu Skateparku jest Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Cypriana Godebskiego
w Raszynie.
2. Skatepark jest czynny codziennie, w dni powszednie od godziny 14.00 do zmroku,
a w dni wolne od zajęć lekcyjnych od godz. 8.00 do zmroku.
3. Zabrania się korzystania ze Skateparku po zmroku i w warunkach ograniczonej widoczności.
4. Urządzenia Skateparku przeznaczone są wyłącznie do jazdy na rolkach i deskorolkach.
5. Każda osoba korzystająca z urządzeń Skateparku ma obowiązek używania przez cały czas jazdy kasku ochronnego oraz kompletu ochraniaczy na łokcie, kolana i nadgarstki.
6. Za ewentualne wypadki, jakie mogą się zdarzyć podczas jazdy, nie spowodowane zaniedbaniami zarządcy Skateparku, wyłączną odpowiedzialność ponosi osoba korzystająca
z urządzeń- użytkownicy korzystają ze Skateparku na własną odpowiedzialność.
7. W przypadku osób niepełnoletnich odpowiedzialność ponoszą ich prawni opiekunowie.
8. Na każdym z elementów mogą przebywać maksymalnie 3 osoby.
9. Na górnych pomostach mogą przebywać jedynie te osoby, które potrafią na nie samodzielnie wjechać.
10. Na jednym elemencie może jeździć maksymalnie 1 osoba.
11. Chodzenie po konstrukcjach, przebywanie w strefie najazdów oraz zeskoków z przeszkód jest zabronione.
12. Osoby, które w jakikolwiek sposób będą zakłócały pobyt na terenie Skateparku innym użytkownikom, będą wypraszane ze Skateparku przez osoby upoważnione przez zarządcę
terenu.
13. Ryzyko związane z amatorskim i wyczynowym uprawianiem sportu ponosi uprawiający,
w związku z czym zarządca nie ponosi odpowiedzialności za szkody zarówno na osobie jak
i mieniu, wynikłe z korzystania z urządzeń Skateparku – jako związanymi z ryzykiem sportowym.
14. Każdy użytkownik jest zobowiązany do wykorzystywania urządzeń Skateparku tylko zgodnie
z ich przeznaczeniem oraz niezwłocznego powiadomienia zarządcy o zauważonych ewentualnych uszkodzeniach urządzeń w trosce o zdrowie własne i pozostałych użytkowników.
15. Zabrania się wnoszenia na teren Skateparku alkoholu i środków odurzających, oraz używania ich na terenie Skateparku.
16. Zabrania się wnoszenia opakowań szklanych czy innych przedmiotów, które mogą stanowić zagrożenie dla użytkowników.
17. Jazda i przebywanie na terenie Skateparku osób znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających są zabronione.
18. Na terenie Skateparku obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu.
PAMIĘTAJ!
Jazda na rolkach i deskorolkach są sportami niebezpiecznymi. Nawet przestrzeganie powyższych zasad nie gwarantuje uniknięcie urazów!
Nie przeceniaj swoich możliwości i nie wykonuj akrobacji bez sportowego przygotowania!
Telefony alarmowe (tel. kom. 112)
Pogotowie ratunkowe 999
Straż pożarna 998
Policja 997
Dzwonki
1. 8.00 - 8.45
2. 8.55 - 9.40
3. 9.50 - 10.35
4. 10.45 - 11.30
5. 11.45 - 12.30
6. 12.45 - 13.30
7. 13.40 - 14.25
8. 14.35 - 15.20
9. 15.30 - 16.15
Strona 65 z 66