Szkoła Podstawowa im. Cypriana Godebskiego

ul. Szkolna 2,  tel. 22-715-99-10, ul. Unii Europejskiej 1, tel. 22 720 38 68, 05 –090 Raszyn,

szkola_raszyn@vp.pl

spraszyn.pl

Osiągnięcia:

Rok szkolny 2022/2023:

Klasy 1-3

Klasy 4-8

Rok szkolny 2021/2022:

Klasy 1-3

Klasy 4-8

Rok szkolny 2020/2021:

Klasy 1-3

Klasy 4-8

Rok szkolny 2019/2020:

Klasy 1-3

Klasy 4-8

Rok szkolny 2018/2019:

Klasy 1-3

Klasy 4-8

Rok szkolny 2017/2018:

Klasy 1-3

Klasy 4-7

Rok szkolny 2016/2017:

Klasy 1-3

Klasy 4-6

Rok szkolny 2015/2016:

Klasy 1-3

Klasy 4-6

Rok szkolny 2014/2015:

Klasy 1-3

Klasy 4-6

Rok szkolny 2013/2014:

Klasy 1-3

Klasy 4-6

Rok szkolny 2012/2013:

Klasy 1-3

Klasy 4-6

DYREKTOR SZKOŁY

mgr Andrzej Niedbała

 

WICEDYREKTOR

mgr Mariola Kaczorowska
edukacja wczesnoszkolna

 

WICEDYREKTOR

mgr Małgorzata Wrzesińska
edukacja wczesnoszkolna

 

WICEDYREKTOR

mgr Marek Dudkiewicz
klasy IV-VIII

 

WICEDYREKTOR

mgr Małgorzata Sobieska
klasy IV-VIII

 

WYCHOWANIE PRZEDSZKOLNE

Marta Gidzińska, Daria Dubińska

EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA

Klasy II

Katarzyna Kaczorowska

Mariola Kaczorowska

Joanna Sadkowska

Zofia Klimkowska

Bożena Ciesielska

Agnieszka Rydzewska

Elżbieta Szwed

 Klasy III

Jolanta Dybowska

Jolanta Mróz

Anna Kostera

Sylwia Ścibisz

Małgorzata Wrzesińska

Dorota Gidzińska

Anna Korczak-Noga

Anna Wysocka

Klasy I

Małgorzata Błaszczuk

Violetta Cywińska-Pietraczyk

Joanna Kurczyńska

Małgorzata Pawelec

Jolanta Kluczek

Marta Muranowicz

Magdalena Niebrzydowska

Oddział przygotowawczy

Małgorzata Nadolska

   
     

Język obcy nowożytny

Sylwia Dubielecka

Dagmara Prokurat

Religia

Barbara Popiel

Vanda Dolhanska

Wychowanie fizyczne

Zbigniew Horosz

Sebastian Rybak

 

KLASY IV-VIII

Język polski

Barbara Borzechowska

Izabela Grzegorzewska

Dorota Książek

Katarzyna Mączyńska

Marzenna Bryła

Edyta Pengryn

Kamil Jabłoński

Agnieszka Mańkowska

Aneta Dąbrowska

 

Język angielski

Anna Dobrychłop

Agnieszka Dziubak

Urszula Kromp-Żelazko

Robert Wrzesiński

Olena Divonczyk

Kamila Ziemińska

Ilona Łucjanek

Uliana Vershynina

Edyta Barzowska

 

Język niemiecki

Joanna Bocian

Agnieszka Kuryksza

 

Język rosyjski

Agnieszka Janowska

 

Geografia

Adam Wylot

Maria Linert

 

Edukacja dla bezpieczeństwa

Maria Linert

Historia

Mariola Wiewiór

Dariusz Murawski

Małgorzata Sobieska

Jolanta Zawadzka

Robert Kwapisz

 

Wiedza o społeczeństwie

Robert Kwapisz

Dariusz Murawski

 

Matematyka

Katarzyna Bilska

Elżbieta Rędziak

Agnieszka Koprulu

Aneta Gnat

Iwona Kołodziejczyk

Alicja Andrzejewska

Justyna Kowalczyk

Natalia Lantukh

 

Przyroda

Marta Kapler

Natalia Lantukh

 

Biologia

Marta Kapler

Marzena Lechańska

Anna Zawalska

Natalia Lantukh

 

Chemia

Grażyna Jaworska

Natalia Lantukh

Marzena Steć-Paszuk

Anna Zawalska

 

Fizyka

Łukasz Szpiega

Marzena Steć-Paszuk

 

Informatyka

Emanuel Jaroszewski

Renata Boguszewska

Lidia Skoneczna-Gola

Robert Wrzesiński

Plastyka

Małgorzata Kasprzak

Lidia Skoneczna-Gola

 

Muzyka

Ewa Wijatkowska

Małgorzata Pawelec

 

Technika

Lidia Skoneczna-Gola

Dariusz Murawski

 

Wychowanie fizyczne

Agnieszka Beksiak

Ewa Dudkiewicz

Marek Dudkiewicz

Robert Gański

Dariusz Murawski

Agnieszka Zgiep

Olimpia Bartosik-Wiśniewska

Adam Paliwoda

Lidia Adamowska

Marta Łaba

Zbigniew Horosz

Wiesława Paś

Sebastian Rybak

Sylwia Dąbrowska

 

Religia

Krystyna Chmiel

Mariusz Jabłoński

Jacek Robak

Mateusz Giszczak

 

 

 

 

 

INSTYTUCJE WSPIERAJĄCE


 

Poradnia Psych.– Pedag.

Gomulińskiego 2

Pruszków

psycholog Emilia Parys

poniedziałek dzień terenowy

wtorek 8:00-12:00

środa 14:00 - 18:00

czwartek 8:00-12:00

piątek 14:00-18:00

tel. 758 68 29, prosimy dzwonić tylko w pierwszej godzinie pracy

Ognisko Wychowawcze

w Jaworowej

ul. Warszawska 95

 

dyrektor Wojciech Kucewicz

tel. 797 44 18

Gminny Ośrodek Pomocy Społecznej

ul. Unii Europejskiej 3

Raszyn

 

 

tel. 701 79 40

720 32 50

Pełnomocnik Wójta ds. Uzależnień

ul. Warszawska 95

Raszyn - Jaworowa

 

 

tel. 720 12 55

Stowarzyszenie OPTA Warszawa

ul. Marszałkowska

Komitet Ochrony

Praw Dziecka Warszawa

ul. Hoża 27 A lok.5

sekretariat czynny
pn. – pt.
w godz. 10:00 - 16:00

tel/fax 622 5252

tel. 424 09 89

tel. 626 94 19

 

ADMINISTRACJA

kierownik Marek Bilski

pok. 24

 

SEKRETARIAT

Barbara Włodarczyk, Aneta Maciejowska

czynny jest od pn. do pt. w godz. 7.30 – 15.30

 

OBSŁUGA SZATNI

klasy 0 – 3

Alicja Siek, Anna Popis

klasy 4 - 8

Anna Pluta, Edyta Bolek

 

Dyrektor  Szkoły  Podstawowej  w  Raszynie na podstawie §5.1. i 2.Rozporządzenia MEN z dnia 5 października 2010 r. zmieniającego rozporządzenie w sprawie organizacji roku szkolnego, ustala dodatkowe dni wolne

  • 2 listopada 2015 (poniedziałek)
  • 4 i 5 stycznia 2016 (poniedziałek i wtorek)
  • 5 kwietnia 2016 (wtorek) - sprawdzian kl. VI
  • 2 maja 2016 (poniedziałek)
  • 27 maja 2016 (piątek po Bożym Ciele)

Dni wolne od zajęć dydaktycznych na podstawie U.s.o: 14.10.2015 (Dzień KEN)

oraz 19.04.2016 (Święto Szkoły)

Informuję, że szkoła w wyżej wymienionych dniach pełni, na wniosek rodzica, dyżur opiekuńczy.

Andrzej Niedbała

Dyrektor Szkoły

DOJRZAŁOŚĆ SZKOLNA

(poradnik dla rodziców)

Dziecko kończące przedszkole i rozpoczynające naukę w szkole podstawowej powinno wykazywać się następującymi umiejętnościami i sprawnościami wynikającymi
z podstawy programowej wychowania przedszkolnego.

 

W zakresie umiejętności społecznych:

1) obdarza uwagą dzieci i dorosłych, aby rozumieć to, co mówią i czego oczekują; grzecznie zwraca się do innych;

2) przestrzega reguł obowiązujących w społeczności dziecięcej (stara się współdziałać i rywalizować
w zabawach i w sytuacjach zadaniowych) oraz w świecie dorosłych;

3) w miarę samodzielnie radzi sobie w sytuacjach życiowych i próbuje przewidywać skutki swoich zachowań;

4) wie, że nie należy chwalić się bogactwem i dokuczać dzieciom, które wychowują się w trudniejszych warunkach, a także, że nie należy wyszydzać i szykanować innych;

5) umie się przedstawić: podaje swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania, wymienia swych bliskich i wie, czym się zajmują;

 

W zakresie sprawności manualnych:

1) umie poprawnie umyć i wytrzeć się, a także myć zęby;

2) właściwie zachowuje się przy stole podczas posiłków, nakrywa do stołu i sprząta po sobie;

3) w przyjęty sposób korzysta z toalety;

4) samodzielnie ubiera i rozbiera się, dba o osobiste rzeczy i nie naraża ich na zgubienie lub kradzież;

5) utrzymuje porządek tam, gdzie przebywa: nie śmieci, nie bałagani w domu, na podwórku, w przedszkolu itd.

 

>      W zakresie rozwoju mowy:

1) zwraca się bezpośrednio do rozmówcy, stara się mówić poprawnie pod względem artykulacyjnym, gramatycznym, fleksyjnym i składniowym;

2) mówi płynnie, niezbyt głośno, dostosowując ton głosu do sytuacji;

3) uważnie słucha, pyta o niezrozumiałe fakty i formułuje dłuższe wypowiedzi o ważnych sprawach;

4) w zrozumiały sposób mówi o swoich potrzebach i decyzjach; słucha i stara się zrozumieć innych, gdy opowiadają o tym, czego pragną i do czego dążą.

 

W zakresie umiejętności intelektualnych:

1) przewiduje, na miarę swych możliwości, jakie będą skutki czynności manipulacyjnych na przedmiotach (wnioskowanie o wprowadzanych i obserwowanych zmianach);

2) grupuje obiekty w sensowny sposób (klasyfikacja) i formułuje uogólnienia typu: to do tego pasuje, te obiekty są podobne, a te są inne;

3) stara się łączyć przyczynę ze skutkiem i próbuje przewidywać, co się może zdarzyć.

 

W zakresie wychowania zdrowotnego i sprawności fizycznej:

1) dba o swoje zdrowie; zaczyna orientować się w zasadach zdrowego żywienia, np. nie upiera się przy nadmiernym jedzeniu słodyczy, chipsów;

2) dostrzega związek pomiędzy chorobą, a leczeniem: poddaje się leczeniu, wie, że zastrzyki są konieczne;

3) jest sprawne fizycznie lub jest sprawne na swoje możliwości, jeżeli jest dzieckiem zaburzeniami ruchowymi;

4) jest na tyle zahartowane, aby uczestniczyć w zajęciach, zabawach i grach w ogrodzie, parku, na boisku.

 

W zakresie dbałości o bezpieczeństwo własne oraz innych:

1) wie, jak trzeba zachować się w sytuacji zagrożenia i gdzie można otrzymać pomoc, umie o nią poprosić;

2) orientuje się w bezpiecznym poruszaniu się po drogach i korzystaniu ze środków transportu;

3) zna zagrożenia płynące ze świata ludzi, roślin oraz zwierząt i unika ich;

4) wie, że nie można samemu zażywać lekarstw i stosować środków chemicznych (np. środków czystości) niezgodnie z ich przeznaczeniem;

5) próbuje samodzielnie i bezpiecznie organizować sobie czas wolny w przedszkolu, w domu i w ogrodzie; ma rozeznanie, gdzie można się bezpiecznie bawić, a gdzie nie.

 

>      W zakresie wychowania przez sztukę:

1) wie, jak należy się zachować na uroczystościach, np. na koncercie, festynie, przedstawieniu
w przedszkolu, w teatrze, w kinie;

2) odgrywa role w zabawach parateatralnych posługując się mową, mimiką, gestem i ruchem oraz umie posługiwać się rekwizytami (np. maski i czapki).

3) śpiewa piosenki z dziecięcego repertuaru oraz łatwe piosenki ludowe;

4) dostrzega zmiany dynamiki, tempa i wysokości dźwięku utworu muzycznego, wyraża je pląsając lub tańcząc;

5) tworzy muzykę korzystając z instrumentów perkusyjnych (oraz innych przedmiotów), a także improwizuje ją ruchem;

6) w skupieniu słucha muzyki, także poważnej.

 

W zakresie umiejętności technicznych:

1) wznosi konstrukcje z klocków i tworzy kompozycje z różnorodnych materiałów (np. przyrodniczych), ma poczucie sprawstwa („potrafię to zrobić”) i odczuwa radość z wykonanej pracy;

2) używa sensownie prostych narzędzi podczas majsterkowania;

3) interesuje się urządzeniami technicznymi (np. w gospodarstwie domowym), próbuje rozumieć, jak one działają i zachowuje ostrożność przy korzystaniu z nich.

 

W zakresie wiadomości i umiejętności przyrodniczych:

1) wymienia rośliny i zwierzęta żyjące w różnych środowiskach przyrodniczych, np. na polu, na łące, w lesie;

2) wie, jakie warunki są potrzebne do rozwoju zwierząt (przestrzeń życiowa, bezpieczeństwo, pokarm)
i wzrostu roślin (światło, temperatura, wilgotność);

3) potrafi wymienić zmiany zachodzące w życiu roślin i zwierząt w kolejnych porach roku; wie, w jaki sposób człowiek może im pomóc i je chronić.

4) rozpoznaje i nazywa zjawiska atmosferyczne charakterystyczne dla pór roku; podejmuje rozsądne decyzje, aby nie narażać się na niebezpieczeństwo, np. nie stoi pod drzewem w czasie burzy, nie zdejmuje czapki
w mroźną pogodę;

5) wie, o czym mówi osoba zapowiadająca pogodę w radiu i w telewizji, np. będzie padał deszcz, śnieg, wiał wiatr; stosuje się do podawanych informacji na miarę swych możliwości.

 

W zakresie umiejętności matematycznych:

1) liczy obiekty i rozróżnia błędne liczenie od poprawnego;

2) wyznacza wynik dodawania i odejmowania pomagając sobie liczeniem na palcach lub na innych zbiorach zastępczych;

3) ustala równoliczność dwóch zbiorów, a także posługuje się liczebnikami porządkowymi;

4) rozróżnia stronę lewą i prawą, określa kierunki i ustala położenie obiektów w stosunku do własnej osoby,
a także w odniesieniu do innych obiektów;

5) wie na czym polega pomiar długości i zna proste sposoby mierzenia: krokami, stopa za stopą;

 

W zakresie umiejętności czytania i pisania:

1) potrafi określić kierunki oraz miejsca na kartce papieru, rozumie sens poleceń typu: narysuj kółeczko
w lewym górnym rogu kartki, rysuj szlaczek, zaczynając od lewej strony kartki;

2) potrafi uważnie patrzeć (organizuje pole spostrzeżeniowe), aby rozpoznać i zapamiętać to, co jest przedstawione na obrazkach;

3) ma sprawność rąk oraz współpracę ręki i oka, która jest potrzebna do rysowania, wycinania;

4) interesuje się czytaniem i pisaniem oraz jest gotowe do nauki czytania i pisania;

5) słucha np. opowiadań, baśni i rozmawia o nich; interesuje się książkami;

6) układa krótkie zdania, dzieli je na wyrazy, wyrazy na sylaby oraz wyodrębnia głoski w słowach o prostej budowie fonetycznej;

7) rozumie sens informacji podanych w formie uproszczonych rysunków oraz innych symboli, a także odczytuje krótkie podpisy pod obrazkami, napisy na szyldach.

 

W zakresie wychowania rodzinnego, obywatelskiego i patriotycznego:

1) wymienia imiona i nazwiska bliskich, wie gdzie pracują, czym się zajmują;

2) zna nazwę miejscowości, w której mieszka, zna ważniejsze instytucje i orientuje się w rolach społecznych pełnionych przez ważne osoby, np. policjant, strażak;

3) wie, jakiej jest narodowości, że mieszka w Polsce, a stolicą Polski jest Warszawa;

4) nazywa godło i flagę państwową, zna polski hymn i wie, że Polska należy do Unii Europejskiej;

5) wie, że są osoby innych narodowości, różniące się np. wyglądem, a mimo to wszyscy mają te same prawa
i mają zgodnie żyć na świecie.

REGULAMIN SKATEPARKU

 

Załącznik Nr 2

do Uchwały Nr XXII/425/08

z dnia 27 czerwca 2008r

REGULAMIN UŻYTKOWANIA SKATEPARKU

Skatepark jest obiektem ogólnodostępnym

1. Zarzadcą terenu Skateparku jest Dyrektor Szkoły Podstawowej im. Cypriana Godebskiego
w Raszynie.

2. Skatepark jest czynny codziennie, w dni powszednie  od godziny  14.00 do zmroku,
a w dni wolne od zajęć lekcyjnych od godz. 8.00 do zmroku.

3. Zabrania się korzystania ze Skateparku po zmroku i w warunkach ograniczonej widoczności.
4. Urządzenia Skateparku przeznaczone są wyłącznie do jazdy na rolkach i deskorolkach.
5. Każda osoba korzystająca z urządzeń Skateparku ma obowiązek używania przez cały czas jazdy kasku ochronnego oraz kompletu ochraniaczy na łokcie, kolana i nadgarstki.
6. Za ewentualne wypadki, jakie mogą się zdarzyć podczas jazdy, nie spowodowane zaniedbaniami zarządcy Skateparku, wyłączną odpowiedzialność ponosi osoba korzystająca
z urządzeń- użytkownicy korzystają ze Skateparku na własną odpowiedzialność.

7. W przypadku osób niepełnoletnich odpowiedzialność ponoszą ich prawni opiekunowie.
8. Na każdym z elementów mogą przebywać maksymalnie 3 osoby.
9. Na górnych pomostach mogą przebywać jedynie te osoby, które potrafią na nie samodzielnie wjechać.

10. Na jednym elemencie może jeździć maksymalnie 1 osoba.

11. Chodzenie po konstrukcjach, przebywanie w strefie najazdów oraz zeskoków z przeszkód jest zabronione.

12. Osoby, które w jakikolwiek sposób będą zakłócały pobyt na terenie Skateparku innym użytkownikom, będą wypraszane ze Skateparku przez osoby upoważnione przez zarządcę
terenu.

13. Ryzyko związane z amatorskim i wyczynowym uprawianiem sportu ponosi uprawiający,
w związku z czym zarządca nie ponosi odpowiedzialności za szkody zarówno na osobie jak
i mieniu, wynikłe z korzystania z urządzeń Skateparku – jako związanymi z ryzykiem sportowym.

14. Każdy użytkownik jest zobowiązany do wykorzystywania urządzeń Skateparku tylko zgodnie
z ich przeznaczeniem oraz niezwłocznego powiadomienia zarządcy o zauważonych ewentualnych uszkodzeniach urządzeń w trosce o zdrowie własne i pozostałych użytkowników.

15. Zabrania się wnoszenia na teren Skateparku alkoholu i środków odurzających, oraz używania ich na terenie Skateparku.

16. Zabrania się wnoszenia opakowań szklanych czy innych przedmiotów, które mogą stanowić zagrożenie dla użytkowników.

17. Jazda i przebywanie na terenie Skateparku osób znajdujących się pod wpływem alkoholu lub środków odurzających są zabronione.

18. Na terenie Skateparku obowiązuje całkowity zakaz palenia tytoniu.



PAMIĘTAJ!

Jazda na rolkach i deskorolkach są sportami niebezpiecznymi. Nawet przestrzeganie powyższych zasad nie gwarantuje uniknięcie urazów!

Nie przeceniaj swoich możliwości i nie wykonuj akrobacji bez sportowego przygotowania!

Telefony alarmowe (tel. kom. 112)

Pogotowie ratunkowe 999

Straż pożarna                  998

Policja                              997

Dzwonki

1. 8.00 - 8.45

2. 8.55 - 9.40

3. 9.50 - 10.35

4. 10.45 - 11.30

5. 11.45 - 12.30

6. 12.45 - 13.30

7. 13.40 - 14.25

 8. 14.35 - 15.20

9. 15.30 - 16.15

Copyright © 2017 spraszyn.pl Wszelkie prawa zastrzeżone.

Na górę
Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Cookies. Dalsze korzystanie z serwisu oznacza, że zgadzasz się na ich zapisanie w pamięci Twojego urządzenia. Możesz samodzielnie zarządzać cookies zmieniając odpowiednio ustawienia w Twojej przeglądarce.